Rillestrikket pute

onsdag 2. mai 2012

Jeg har lenge tenkt at jeg skulle strikke meg et putetrekk. I lageret hadde jeg 500 gram Abuelita Merino Worsted kjøpt hos Pickles, som egentlig skulle gå til en jakke. Men siden garnet loer en del og nupper, ombestemte jeg meg, dessuten var ikke fargen helt riktig. Som sagt så gjort- jeg la opp 54 masker på pinne 9 mm og strikka riller frem og tilbake til trekket passa ei pute på 50 x 50 cm. Jeg kunne nok ha nøyd meg med 50 masker, trekket er litt stort, men her er det uvaska, så en runde i maskinen hjelper nok.

Puta ble sydd sammen i sidene, og jeg strikka inn tre knapphull. For lenge siden fikk jeg tre keramikknapper fra Snella og Petronella av snille Sidsel, som nå endelig får komme til sin rett.
Alt i alt er jeg fornøyd med puta, men den trenger å toves bittelitt. Det gikk med ca 400 gram garn holdt dobbelt.


4 kommentarer:

  1. Kjempefin pute:) Det vil jeg strikke selv!

    SvarSlett
  2. Enkel og fin! Likte den veldig godt....

    SvarSlett
  3. Tusen takk, begge to! Anne Marit, den er inspirert av den du strikka til mamma for noen år siden =) deiligste puta hjemme i sofaen

    SvarSlett
  4. Kjempe flott pute :) Prøvde meg på en slik en i fjor, men min ble ikke så fin som din!Min er blitt gjemt i skapet hehe :) Ha en fin kveld videre :)

    SvarSlett